THE VOID – a Second Nature

Udfordringen med den virtuelle Verden er med sikkerhed interaktion. Nu er arkitektens rolle ikke nødvendigvis at totalskabe et projekt allerede før det rent faktisk skal skabes. Men at fü flere sanser bundet op pü 1:1 forstüelsen af en rumlighed er nu engang super interessant. Det kommer ikke som en overraskelse at det igen er underholdningsindustrien som rykker hürdt pü de nye muligheder.

I dette tilfĂŚlde handler det om en ny sĂĽkaldt “out-of-home, physical virtual reality” underholdningspark kaldet The Void – et start-up projekt der adskiller sig fra de tidligere nyfødte VRCade og Survios projekter, hvor man nok kunne se en anden Verden i brillen men ej røre den uden brug af kontrolenheder i hĂŚnderene. I the Void opbygger de faktiske vĂŚgge, ĂĽbninger og objekter man kan flytte eller trykke pĂĽ. Deres egenudviklede VR brille,  The Rupture simulerer sĂĽ overfladen og giver det en oplevelsestekstur.

Efter sigende skulle firmaet bag the Void vÌre i fuld gang med at fÌrdiggøre den første hal i Salt Lake City sü den kan übne allerede nÌste sommer.

1430929655VOID

 

VR-ARNE (1)

LĂŚs evt mere i denne artikel pĂĽ Roadtovr.com eller i mit tidligere indlĂŚg pĂĽ Arkitektens Forlag Blog: VR HEADSET – ‘STEP INTO THE GAME’


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /var/www/rasmusbronnum.dk/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399

Reply