THE VOID – a Second Nature

Udfordringen med den virtuelle Verden er med sikkerhed interaktion. Nu er arkitektens rolle ikke nødvendigvis at totalskabe et projekt allerede før det rent faktisk skal skabes. Men at få flere sanser bundet op på 1:1 forståelsen af en rumlighed er nu engang super interessant. Det kommer ikke som en overraskelse at det igen er underholdningsindustrien som rykker hårdt på de nye muligheder.

I dette tilfælde handler det om en ny såkaldt “out-of-home, physical virtual reality” underholdningspark kaldet The Void – et start-up projekt der adskiller sig fra de tidligere nyfødte VRCade og Survios projekter, hvor man nok kunne se en anden Verden i brillen men ej røre den uden brug af kontrolenheder i hænderene. I the Void opbygger de faktiske vægge, åbninger og objekter man kan flytte eller trykke på. Deres egenudviklede VR brille,  The Rupture simulerer så overfladen og giver det en oplevelsestekstur.

Efter sigende skulle firmaet bag the Void være i fuld gang med at færdiggøre den første hal i Salt Lake City så den kan åbne allerede næste sommer.

1430929655VOID

 

VR-ARNE (1)

Læs evt mere i denne artikel på Roadtovr.com eller i mit tidligere indlæg på Arkitektens Forlag Blog: VR HEADSET – ‘STEP INTO THE GAME’

Reply