Eksport af 3D Rhino geometri til 3ds Max

Eksporter ‘curves’ og ’solids’ fra Rhino til 3ds Max
Det er set før at man gerne vil have sin geometri eksporteret fra Rhino til 3ds Max i forbindelse med rendering og animation mm. David Fano fra DesignReform.net har lavet to grundige videotutorials der fortÌller om alle de vigtigste faldgrupper, forholdsregler og tricks.

I den første video [ovenfor] handler det om eksport af ‘curves’ med forskellige fil-typer [.dwg og .igs], og hvordan man importerer dem i 3ds Max. I den anden video [nedenfor] handler det sĂĽ om ’solids’. Og det er straks mere problematisk. Han viser derfor hvordan man i Rhino skaber de bedste resultater ved at forberede [meshe] sine ’surfaces’ og ’solids’ ved at bruge filformater som .dwg og .obj.

 


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /var/www/rasmusbronnum.dk/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399

0 Replies

  1. Mike Dugenio Hansen Svar

    Man kan bruge Power Translator fra NPOWER (http://www.npowersoftware.com/). Det gør Max direkte kompatibel med Rhino. Og man kan endda vÌlge at importere selve Rhino filen og det er sjÌldent at geometri gür tabt (medmindre det er meget kompleks geometry).

    Og den beholder UWM mapping, Normals og selve linjerne (Nurbs) der var med til at lave solidden osv.

Reply